Qrikac - 2010-07-30 11:00:05

1. Zdobądź zioła potrzebne do maski (10 lvl) – zleca strażnik przy wejściu do Portu Tuzmer – zdobądź 2 driakwie, 2 piołuny, rozmaryn i rutę (rosną nad Tuzmer) – zanosimy do strażnika, który wysyła nas po ocet winny [Baszta wilczych kłów – do kupienia za 6k w sklepiku Brenana Kasti] – 309 expa, maska cyrulika (zależna od naszego levela – np. na 110 lvl: Ac 174, acm 139, blokuje 37obrażeń od trucizny, cios krytyczny +3%, przywraca 147 punktów życia podczas walki) oraz ocet siedmiu złodziei (pełne uleczanie – w sumie 50k leczenia)
uwaga! tylko z tą maską można wejść na mapki poniżej Tuzmer - uważajcie by jej nie zgubić/zniszczyć/sprzedać [należy ją założyć]
uwaga!2! - quest towarzyszył otwarciu Tuzmer - jak donoszą wiewiórki podobno już nie jest aktualny:) [ale póki co nie zniknie]

2. Nalewka malinowa dziadka Jeżyka Przynieś Jerzemu maliny i szałwię (33 lvl) [należy przejść przez "Zajazd pod Różą Wiatrów", Jeżyk potem lekko w górę] – jedna porcja malin będzie zbyt zepsuta, należy iść po drugą – a teraz po drugą szałwię bo taktórą daliśmy wcześniej uschła – na nagrodę ciut czekamy – 11,4k expa, 1k złota i Nalewka dziadka Jeżyka [konsumpcyjne: 10 sztuk leczących po 500 hp]

3.Pomóż arystokratce przygotować się na bal (50 lvl) – zleca Adanna, na prawo od Areny Gladiatorów - udaj się do krawca Broka [Nithal] po suknię dla arystokratki - zapytaj Roana [Ithan], czy nie ma na sprzedaż jedwabnego materiału – ma i owszem, ale za 5k – wracamy do Broka - poczekaj, aż Brok uszyje suknię – za 3k da pakun - zanieś suknię Adannie - udaj się do dzieci z sierocińca [w Porcie, lewy górny róg] i zapytaj, czy zrobią dla Adanny naszyjnik – szukamy tam sierotki Marysi i przynosimy jej 5 muszli (chropowata w dotyku..) i jedną rozgwiazdę - poczekaj, aż Marysia zrobi naszyjnik z muszelek – z otrzymanym idziemy do Adanny - udaj się do poławiacza Tevana i spróbuj zdobyć perłę [lewy dolny róg Portu Tuzmer, przejście przez domek Zimpo] – płacimy 5 mln lub zabijamy 30 Krabików - następnie zabij: Harpia* (0/7) [gwiazdka oznacza dowolne harpie) i przynieś turkus – wracamy do poławiacza i dostajemy perłę - wracamy do Adanny – 73,6k expa, 100 PH i Muszelkowy czar [naszyjnik dla wszystkich, na 50 lvl– cios krytyczny +6%, wszystkie cechy +21, życie +155, unik 10]

4. Pomóż Keftii w stworzeniu bukietu ślubnego (51 lvl) - zdobądź dla Keftii dwie niezapominajki, dwie echinacee, dwa dzwoneczniki, dwa liście obwojnika - udaj się po wstążkę do Torneg, idziemy do kapłanki Hia [w Siedzibie Kapłanek] - zanieś wstążkę Keftii - zdobądź pięknego motyla do przyozdobienia bukietu (od osoby, która zleca questa z motylkami na 7 lvl) - zaczekaj, aż motyl zostanie przygotowany [około 0,5h] - przekaż motyla handlarce - zaczekaj na ocenę bukietu przez młodą parę – 46,2k expa oraz Bukiet ślubny [unikat, jednoręczny:)]

5. Wspomóż alchemika Seridiusza w pracach badawczych związanych z powstaniem krwiożerczych galaret (56 lvl) - nad magistratem po prawej - zdobądź i zanieś alchemikowi: kawałek przeźroczystej, cytrusowej, pąsowej i morskiej galarety - przynieś alchemikowi flegmę z galarety [pąsowej] - może się okazać, że któraś z galaret będzie do niczego [lub nawet kilka] i wtedy Seradiuszowi należy ich przynieść.. kilka - zaczekaj, aż Seridiusz przeanalizuje skład flegmy - zdobądź psotnik błękitnawy oraz azbestnik tytanowy – i jeszcze skałogryz bełtający [roślinki] - zaczekaj, aż alchemik przygotuje wywar – 75,9k expa, 350k złota, 45 PH i Wywar Seridiusza [konsumpcyjne – ulecza w sumie 55k hp]

6. Zaginął frachtowiec Gruby Mnich. Popytaj mieszkańców Tuzmer o los Grubego Mnicha (58 lvl) [zleca pani Wernaida – po zejściu w dół od aukcjonera w prawo, kamienica nad Narcyzem] - idziemy do Wirkliusza Runaberda [ma swój domek w Tuzmer w lewej części] - czas rozejrzeć się za jakimiś piratami lub siedzibą latarnika – odwiedzamy latarnika [Latarniane Wybrzeże] – udaj się z informacjami do Wernaidy - poszukaj kogoś, kto zgodzi się wypłynąć na poszukiwania Grubego Mnicha - idziemy do pani kapitan Andlery Katler [Port Tuzmer - nad statkiem „Szara Mewa”] - zaczekaj, aż statek Andrei Katler wróci z poszukiwań – niestety pani kapitan znalazła tylko beczę [da nam ją] - pokaż przedmiot kupcowi Wirkliuszowi - wróć do Andrei Katler i dowiedz się co się stało z resztą towarów - poinformuj Wernaidę o znalezieniu szczątków statku - znajdź kobietę, która pomoże ci przygotować wieniec z kwiatów – zrobi go nam Anecja [niedaleko Narcyza] – należy przynieść: 3 róże, chaber, sasankę i 2 liście byterii - zaczekaj, aż Anecja wykona wieniec [około 20 minut] - zanieś wieniec Wernaidzie - omów szczegóły symblicznego pogrzebu z Wirkliuszem.. - poinformuj Wernaidę o cudownym powrocie członków załogi Grubego Mnicha!! – 82,1k expa, 50 PH i Buty pirata (dla wszystkich na 58 lvl – Ac 65, acm 42, cios krytyczny +3%, wszystkie cechy +23, SA +23%, unik +6)
Ps. można również po dowiedzeniu się od latarnika co i jak, zrezygnować z dalszych poszukiwań, w ten czas dostaniemy 44.1k expa i 15 PH

7. Teleport do Tuzmer (60 lvl) - odszukaj astralny koncentrator [Trupia przełęcz, lewy dolny róg mapki] - zdobądź linę do wspinaczki - Gopis [jest w Porcie Tuzmer] sprzeda ci linę, za odrobinę złota [2k] i prawdziwą różę - spróbuj wspiąć się na skałę – piorun zniszczył koncentrator!! - poinformuj członka zakonu astralnego o swoim odkryciu – odnajdź osobę, która będzie potrafiła naprawić astralny koncentrator – będzie to osoba obsługująca teleport w Nithal - zdobądź odrobinę czystego srebra na wykonanie zębatek [odgórnie zabroniono mówić gdzie to jest - no ale ruszyć głową można:) skąd to srebro mogłoby być? no np. nie z bagien itd.] - zanieś srebro do Gloika - zdobądź dwa kryształy z leśnych południc - zaczekaj, aż Gloik przygotuje dla ciebie przedmioty - napraw koncentrator [uwaga – Gloik mówi co włożyć najpierw – nie chcemy przecież czegoś zepsuć:)] - poinformuj członka zakonu o sukcesie - udaj się do Świątyni Czterech Bóstw [w Nithal], aby złożyć ofiarę – za 10k dostaniemy martwego koguta do złożenia w ofierze [w skrzyni powyżej] - poinformuj członka zakonu o pomyślnym wykonaniu zadania – 340,7k expa, 230k złota, 55 PH i Eliksir teleportacji [konsumpcyjne, 10 sztuk]

8. Dyktando (81 lvl) - zleca mer Losso Minewit (stoi nad aukcjonerem) - porozmawiaj z guwernantką Gretą (jest ona w domku Losso Minewita - na prawo od Magistratu) - płacimy 5k i rozwiązujemy trzy testy ortograficzne [odpowiedzi nie będzie:) zresztą po co? każdy/a chodzi lub chodził do szkoły i pora sprawdzić co z niej wyniósł^^ niemniej duże uznanie dla twórcy questa - świetnie się bawiliśmy całą rodzinką:) niech żyje g_eg__łka!] - 214,4k expa, 5k złota, 100 PH i Tajemnicza kula pomyślności [unikat – przedmiot niezidentyfikowany – dla wszystkich, bez określonego levelu - ulecza i dodaje złota]

9. Garncarce Piwocji zabrakło barwników. Udaj się do alchemika Nitrusa aby dowiedzieć się, dlaczego nie wytwarza już barwników (82 lvl) - [dom Piwocji - w dół i na lewo od aukcjonera] - udaj się do alchemika Nitrusa aby dowiedzieć się, dlaczego nie wytwarza już barwników [Nithal, kamienica Nitrusa] - nalezy mu pomóc dostarczając składniki do wytworzenia pigmentów:
pigment czerwony: 5 galbitów różowych, 5 krwistych gwiazd oraz rubin
czarny: 10 bryłek węgla kamiennego [Przedmieścia K-h Szyb zachodni p4]
zielony: 3 sztuki jadu wywerny, 5 szmaragdów oraz 5 peridotów
żółty: 5 fiołków, 5 arnik oraz 5 dzwoneczników
fioletowy: 5 echinacei oraz 5 sasanek
biały: 5 sztuk kwiatu gargulca
Zaczekaj, aż alchemik przygotuje barwniki - zanieś pigmenty Piwocji - zdobądź końskie włosie dla garncarki – z ogona dzikiego konia [Dolina Rozbójników – koń uwielbia cukierki, do znalezienia w Ithan u jednej z „sióstr”] - zanieś włosie Piwocji – 220,2k expa, 56 PH i Dzban Piwocji [unikat, 45 miksów leczących po 3,5k hp]

10. W porcie pojawia się coraz więcej szczurów (87 lvl) - zleca oficer Rajwos Mitlem [jest on w swoim domku na lewo od aukcjonera] - zabij: Portowy szczur (0/3), Parchaty szczur (0/2) - są w Porcie Tuzmer, na statku [Pokład Szarej Mewy] – wracamy do Rajwosa – teraz mamy udać się do mera Tuzmer [stoi nad aukcjonerem] – a teraz do nadzorcy doków Gopisa [stoi na pierwszym pomoście od lewej w Porcie Tuzmer] - odnajdź kryjówkę szczurów [nad Siedzibą Straży Portowej< ta jest na prawo od wejścia z Tuzmer do Portu] - Zabij: Zadżumiony szczur (0/10), Parchaty szczur (0/10), Portowy szczur (0/15) – po ich ubiciu idziemy porozmawiać z Wodzem szczurów, który nas zabija – poinformuj Gopisa o tym, co zobaczyłeś - poproś o pomoc wiedźmę mieszkającą w pobliżu Tuzmer [idziemy do Wioski Rybackiej – wiedźma jest w prawej górnej części mapki] – da nam zwój hipnotyzacji - użyj zwoju na przywódcy szczurów [czyli usypiamy wodza] - znajdź rybaków, którzy wywiozą króla – rybak Yarte [Port Tuzmer – drugi pomost od lewej] - wypytaj rybaka za jakiś czas (około godzinki), czy wszystko przebiegło bez problemu – wracamy do Gopisa a następnie do mera w Tuzmer – 150,3k expa, 250k złota oraz Piątka kier [neutralna karta] i Srebrna szkatułka [o nieznanej zawartości - ale raczej nie wyrzucać:)]

11. Udowodnij swe męstwo na arenie (91 lvl) - początek u Mistrza Glaneteda Firiamusa (Arena Gladiatorów) - dowiedz się, kogo będziesz musiał pokonać w pierwszej walce - uiszczamy opłatę 50k i dostajemy zlecenie: zabij: Wyznawca ciemnych mocy (0/1) [podziemia Zapomnianej Ścieżyny] – wracamy do mistrza - następnie zabij: Rudy twardziel (0/5) [okolice Kwiecistego Przejścia] - przekaż dobre wieści Mistrzowi Gladiatorów - kolejny do posłania w piaseczek to Morthen (0/1) [Margoria] - poinformuj Mistrza Gladiatorów o sukcesie – przenosi nas na arenę do stoczenia kilka pojedynków - zabij: Pożeraczka umysłów (0/1 – 103 lvl), Lodowy golem (0/1 – 105 lvl), Przeklęty szaman (0/1 – 106, elita), Krwiożerczy Gustaw (0/1 – 108 lvl), Przeklęty szkielet (0/1 – 110 lvl, elita) - poinformuj Mistrza Gladiatorów o wykonaniu zadania – 842,4k expa, 95 PH, tajemniczy srebrny klucz [kluczyk oczywiście do szkatułki, którą powinniśmy mieć w ekwipunku (była ona nagrodą z innego questa)] i Pierścień męstwa [unikat na 91 lvl dla wszystkich profesji – cios krytyczny +2%, all cechy +54, SA 54%, unik +18, siła krytyka: fizycznego i magicznego – po +6%]

    Szkatułka+ kluczyk:)

    Po uiszczeniu 100.ooo sztuk złota u wiedźmy Edny [Podgrodzie Nithal] dostaniemy: Czarodziejską miksturę życia [heroik – 80 miksów leczących 6300 hp] <lub Czarodziejską esencję życia - również heroik - pełne leczenie w sumie 495k uleczania> i Łzę wspomnień [unikat – 12 teleportów do.. (sprawdźcie sami:)]



12. W Tuzmer brakuje szybkiej poczty (115 lvl) - ) [zleca Mer Losso Minewit - stoi nad aukcjonerem] - porozmawiaj o problemie z gildią kupców – idziemy do kupca [Dom Wirkliusza Runaberda w Tuzmer] - poznaj opinię gwardzistów [Port tuzmer – zaraz jak nas przeniesie na tą mapkę po przejściu z Tuzmer, rozmawiamy ze strażnikiem, który ma halabardę] - udaj się do mera miasta Tuzmer - dowiedz się, jak funkcjonuje poczta w Nithal – odwiedzamy burmistrza [jest w ratuszu w swoim gabinecie] – poleca nam człowieka do którego się udajemy [kamienica na lewo od ratusza] – niestety nic z tego.. - przedstaw obecną sytuację merowi Tuzmer - postaraj się złapać jakąś mewę lub albatrosa – idziemy do Portu Tuzmer [prawy dolny róg, mewa siedzi na beczce] - i czekamy na powrót ptaka.. [nawet kilka razt będzie fruwał] - przekaż merowi, że tutejszych ptaków nie da się wyszkolić - udaj się ponownie do Nithal i spróbuj zasięgnąć porad u Pireza – niestety.. więc: zabierz z gołębnika Pireza parę gołębi [na samej górze kamienicy pireza] - weź ze sobą instrukcję tresury ptaków do celów pocztowych [leży na stoliku] - zanieś instrukcję oraz gołębie merowi Tuzmer – 365,2k expa, 350k złota i Whisky [konsumpcyjne – 40 sztuk, leczą po 6500 hp]

13. Zdobądź klucz otwierający szatnię w łaźni położonej w Tuzmer (116lvl) – początek u klucznika Klaudiusza koło łaźni – pobiera od nas 500k, ale obiecuje zwrócić - zdobądź zaświadczenie, że jesteś mieszkańcem Tuzmer – idziemy do mera [nadal nad aukcjonerem w Tuzmer] - zabij: Krab wełnistoszczypcy (0/10) - poinformuj mera, że uporałeś się z bestiami – dostaniemy zaświadczenie – zanosimy je Klaudiuszowi - załatw umowę na dowóz mydła do łaźni w Tuzmer - porozmawiaj z kupcem Mustafą [Stare Sioło, przy wejściu do Tuzmer] - zaczekaj na wynik rozmowy Mustafy z potencjalnym dostawcą - zanieś próbkę mydła Klaudiuszowi do oceny - zorganizuj umowę na dostawy ręczników do łaźni w Tuzmer. Udaj się w tym celu do Werbin – idziemy do Tafii [w domku nad Druidem Myszorem] - zaczekaj, aż Tafia przygotuje wzorcowy ręcznik - zanieś ręcznik do oceny Klaudiuszowi - odszukaj kogoś, kto zadba o czystość łaźni – dom Rajwosa w pobliżu - przekaż Klaudiuszowi, że niebawem odwiedzi go Katarzynka. Zaczekaj na wynik rozmowy – 279k expa, 350k złota i Klucz do damskiej części łaźni [panie dostaną do męskiej części]

14. Pomóż nadzorczyni łaźni uratować interes (117 lvl) - początek w piwnicy łaźni, u Pinetty - udaj się do kowala Kendala [Port Tuzmer] i wypytaj o narzędzia do pracy - przynieś z Nithal wino dla żony kowala ["Zajazd pod Złamanym Dukatem" – winko w kolorze włosów Makatary:)] - teraz kup bukiet margerytek dla żony Kendala [u Maloni w Porcie Tuzmer] - poczekaj, aż kowal naostrzy narzędzia [dostaniemy siekierkę i piłę] - wróć do Pinetty i zapytaj ile drewna potrzebuje - odnajdź właściwe drzewo i zetnij większą gałąź – pierwsze: Wioska Rybacka [po środku lewej krawędzi] - drugie drzewo znajduje się również w Wiosce Rybackiej (górna krawędź mapki, na lewo od wejścia do mapki Ciche Rumowiska) – trzecie w Starym Siole [w dół i na lewo od pola będącego pod domkiem, który jest przy prawej krawędzi] – zdarzy się poznać siłę wiewiórek.., ale w końcu jest! – czwarte drzewo znajduje się w Starym Siole zaraz koło wejścia do Tuzmer - piąte drzewo znajduje w Starym Siole (na lewo od Lisa Sadełko - okolice prawego dolnego rogu - tutaj też wiewiórki wkraczają do akcji) - idziemy porąbać zebrane gałęzie na pieńku [nadal Stare Sioło, przed domkiem Cynamonii, przy prawej krawędzi] - wróć z drewnem do Pinetty - napal w piecu ["jednak nie za szybko i nie za dużo na raz, gdyż może to być niebezpieczne. Uważaj też, aby się nie poparzyć"] - wróć do nadzorczyni łaźni i powiadom ją o swoim sukcesie [należy oddać narzędzia – piłę i siekierkę < w razie ich braku nie wiem co będzie, ale zapomniałem to sprawdzić:)] – 284,2k expa i 250k złota, 110 PH oraz trzy buteleczki olejków [leczą co prawda malutko, ale za to jak pachną!!]

15. Szykuj się do drogi! Kartograf potrzebuje informacji o terenach wokół Orczej Wyżyny (125 lvl) - [Tuzmer, dom Erkora] - udaj się w okolice Orczej Wyżyny, poszukaj miejsca, z którego będziesz mieć dobry widok i wykonaj szkice tego obszaru – szukamy platformy widokowej na Orczej Wyżynie i szkicujemy tylko niezbędne rzeczy [dostaniemy mapkę] - wracamy do kartografa - udaj się w okolice Osady Czerwonych Orków, poszukaj miejsca, z którego będziesz mieć dobry widok i wykonaj szkice tego obszaru - udajemy się na punkt widokowy, który widać zaraz po wejściu do Osady – mapę niesiemy do kartografa - udaj się ponownie do Osady Czerwonych Orków i sporządź mapę zaznaczając miejsca, w których przebywają te potwory [punkt widokowy na samym dole] - ..nagle zbliżają się bestie i giniemy.. - poinformuj Erkora o tym przykrym incydencie - dostajemy zlecenie zabij: Łowca wiatru (0/15), Ork bojowy (0/8), Orczy mistrz ostrzy (0/8), Waleczny ork (0/20), Młody warlock (0/8), Warlock błyskawic (0/8), Łowca magów (0/10), Odważny ork (0/20), Łowca ogrów (0/20), Krwawy wojownik (0/10), Łowca głów (0/10), Ork szybkie cięcie (0/20) - dokończ sporządzanie mapy [ponownie punkt widokowy na samym dole ..porozrzucane przedmioty..] - po czym zanosimy mapę Erkorowi – 543,3k expa, 500k złota i Rękawice kartografa [unikat dla wszystkich profesji na 125 lvl – Ac 140, acm 132, blokuje 34 obrażeń od trucizny, cios krytyczny +3%, wszystkie cechy 39, SA 102%, unik 13]

Szamba betonowe Drohiczyn przegrywanie kaset vhs poznań Ciechocinek hotele wellness